söndag 15 februari 2009

Liten tävling

Igår ringde hon som jag skulle haft kurs för idag och sa att hon inte kunde komma. Det var helt okej för mig, passade faktiskt mig riktigt utmärkt för att vara ärlig. Jag gjorde snabbt upp mina planer för hur dagen skulle gå och ja, den har nog varit som jag har tänkt mig... Klev upp vid sju, släppte ut ett gäng hundar och åt frukost, slängde ut nästa gäng hundar. Jag vill inte ha mina hundar på framsidan av huset när jag är i stallet och mockar för jag har verkligen noll koll på dom då så dom får ligga inne och sova den stunden. Jag var väl klar vid halv elva. Skönt att ha det avklarat.

Omrumsterade bland hundarna igen så mina fick komma ut och satte mig och gjorde i ordning lite brodyrer... Bland annat ett täcke som jag vart nöjd med...

Så till dagens gissningslek... hur många stygn innehåller den här brodyren? Svaret kommer i morgondagens blogg...

När jag kom ut från shoppen (jag hade väl varit där i tio minuter tror jag) så står det en bil och tittar mycket märkligt på dalmatinerna. Det gäller verkligen att ha koll på framsidan av huset när hundarna är ute. Jag är livrädd för att någon jävel ska komma och sno dom. Jag vet ju att dom är så snälla att dom hade följt med... Bilen körde iväg när dom fick syn på mig. Så det är inte något med att lämna några hundar ute och inte ha koll på framsidan, den saken är stenklar!!!

Valparna har varit ute på baksidan nästan hela dagen, jätteskönt för dom. Jag ska gå och fixa deras valplådor nu och sedan blir det TV'n ikväll... Extreme Homemakeover... :)

Ha det gott

10 kommentarer:

Anonym sa...

52800
tror jag :P

Daniela sa...

Jag har verkligen ingen aning! Jag vet att jag har sju stygn i pannan och den "brodyren" är ju långt i från den stora du gjort. men jag måste väl gissa. hmm ... 103576 haha, nä jag har ingen aning!
lite rolig lek! Jag väntar med spänning på det rätta svaret! kram på dig!

Anonym sa...

Men hu va otäckt! Nä du får verkligen inte lämna dom ute om det åker folk som tänker sno hundar utanför... Men du kan ju alltid skaffa dej en aggressiv jävel som vakthund.. :)

Anonym sa...

Fy vad obehagligt med bilen. Är det vanligt med hundstölder där ni bor?
Har absolut inte en aning om antal stygn, kan inte ens gissa...

Anonym sa...

Jag gissar det dubbla på vad daniela gissat ! det var svårt..väldigt fint blev det !

Hörru snart kommer dumle o vaktar er ;) otäckt när folk gör så man vet inte vad de vill..bäst att vara på sin vakt !

Ha en fin dag ! här vill vintern aldrig ge upp !!

Pia sa...

Otäckt med mysko bilar runt knuten Min gissning blir 234567 stygn ;)

Anonym sa...

Det blir till att köpa hem en stor och elak vakthund, låter det som...

Brodyren är svår att gissa på när man inte har storleken - men jag tror som Kim; en sådär runt 50 000 stygn, kanske?

Anonym sa...

Usch vad otrevligt är det många stölder av hundar där?
Hur många stygn rint 67 000 kanske har ingen aning.

Anonym sa...

antal stygn..hmmm..98.573st
usch va otäckt med bilen!

Anonym sa...

Hmmm...hur många stygn kan de va...runt 47000 kanske =)
Täcket ser grymt snyggt ut i alla fall =)
Usch va otäckt me bilen!