söndag 1 februari 2009

Ny månad

Och vart tog Januari vägen??? Jag bara undrar? Det var för det första inte länge sedan jag kom hit (nu är det bara snart 3 månader sedan...) och jag tyckte vi firade jul förra veckan och mamma åkte i förrgår och valparna igår... nähä? Inte så. Men det är så det känns varjefall!!! Första Februari 2009... jo men visst hörrö! Hela världen är något upp och ner vänd känns det som









Nej, bilden är inte redigerad, han ligger och visar magen... det var ju upp och nervänt sa jag juh :)

Redan igår kväll hade jag fått för mig att jag måste vara mer effektiv på dagarna. Jag har massor att göra men lägger mig till med den lata sidan ibland... aja baja. Så idag hade jag sagt till mig själv att klockan 8 ska du vara ute i stallet och mocka! Fördelen med att hästarna kan vara ute dygnet runt är att man kan mocka när man har tid - d.v.s. när man hör att det ska börja regna för då vill man ta in dom... Och ja, klockan 8 stod jag ute i stallet med grepen i högsta hugg...

Hästarna fick bli av med sina täcken för det är runt 22 grader idag även fast det blåser en hel del... Kan ni tänka er, det är bara en månad kvar tills första fölet kommer och jag börjar få panik. Halm finns inte att tillgå i Texas... vad gör man då? Bumlan kan ju inte föla på spån för allt i världen och jag vägrar låta henne föla utomhus!!! Det får väl bli hö eller något... det blir dyrt! det löser sig nog får man hoppas...


Nåväl, stallet gjort och jag åkte iväg och handlade lite mat. Gjorde lunch - åt alldeles förmycket och sedan satte jag igång med ett projekt som jag länge fruktat för... klippa klor. Crispys framtass som är skev hade jättelånga klor och jag gillar inte det där med kloklippning men hon var såååååå duktig!!! Jag är livrädd för den där pulpan för jag vet hur ont det gör. Men den slapp vi idag :) Så vart det lite fler puppsibilder tagna...

En rättvänd Balloon...


Bounty Girl


Bounty och Candy


Det var inte så lätt att ta bilder, jag hade fel lins på kameran och så ville Crispy gå ivägen hela tiden... typiskt henne...

När jag var påväg ner till stallet i morse höll jag på att snubbla över en pippi... Den var totalt orädd för mig... så då får den en liten plats i dagens blogg...


Tänk lilla pippin, glatt ovetandes om att nu vara kändis hela vägen bort till landet Sverige på andra sidan jorden... den var bara upptagen med att skaffa sig något att äta...

Blaj blaj skitsnack... nu till en stor händelse här i USA... SUPER BOWL... vi pratar Amerikansk Fotboll... Jag ska i ärlighetens namn säga att jag inte riktigt har fattat om det är för att säsongen drar igång eller avslutas men jag tror att den drar igång. Jag måste ha missat avslutningen förut för dom visar jämt fotboll här. Men det här med Super Bowl är hysteriskt. Man gör alltså speciella reklamfilmer att visa endast i dessa i reklampauserna. Och vet ni vad det kostar? 3 MILJONER DOLLAR för 30 SEKUNDER!!!!! Asså, det är ju inte klokt!!! Jag bara MÅSTE kolla på detta i eftermiddag för att se vad i all världens namn som alla snackar om. Det går inte att missa... och jag har svårt att svälja den summan alltså. Inte nog med att det kostar att visa den utan dom har också lagt pengar på att producera just den enda reklamfilmen till just denna enda dagen!!! Näääää, ibland är amerikanarna inte kloka någonstans! Det är väl därför man förstår att jag är härifrån - jag är aldrig klok! :D

På den amerikanska bloggen http://daimilusfarm.blogspot.com/ finns det förresten bilder på cockervalparna från deras nya ägare, om det nu är av intresse. Det ser ut som om dom kommer ha det jättebra. Dallisvalparna lär bli trögsålda tror jag däremot. Jag vill ha $1200 för dom och ett normalpris ligger på $900... Men många av dom hundar jag har varit inne på är kenneluppfödda - alltså inte uppfödda i huset som här. Om ni går in på http://www.puppyfind.com/ och söker på Dalmatiner så tror jag ni förstår vad jag menar. Jag får lite intrycket av att det är "massproduktion" på många av annonserna och då är jag ganska glad att jag har möjlighet att sitta med fyra valpar utan att få panik. Visst är det bäst om man hittar nya hem men jag kommer ju också med helt nytt blod för amerikanarna... och kommer någon och vill köpa valp för $1200 så vet jag att dom får ett bra hem!

Klockan 15 ska jag ha hundkurs igen idag... allmänlydnad med den här livrädda hunden som gjorde jätteframsteg förra veckan. Det var skoj. Se hur det går idag. Jag har ju fått byta taktik med matte och hund helt och hållet just för den tycker allt är så tråkigt, men agility var skoj! Så då får man lägga in lite sånt också! Sedan är det som sagt galen fotboll som gäller resten av kvällen!

Ha det gott!

9 kommentarer:

Anonym sa...

hihi, en liten djävulsvalp! ;) det är inte klokt vad säta dom kan vara dom små liven. :)

Anonym sa...

Hållå där..nu när jag skriver ligger du nog o sover o jag laddar inför morgonpromenad i 9 minusar ..iih !!

Supermysiga valpisar du har..godingar !
Helt rätt vännen..håll priset..rätt köpare förstår värdet :D

Anonym sa...

Ja januari verkligen bara försvann. Men skönt på ett sätt för då är våren lite närmare.. Jag vill ha sol och värme.. :) Hoppas de går/gick bra på kursen!

Anonym sa...

Men vad fölar de amerikanska stona på då när de inte har halm? *förbryllande med nya vanor*
Klart att du ska ta ordentligt betalt för valparna - de är ju mer eller mindre unika i sin stamtavla! :)

Anonym sa...

Det pratas om denna superbowl i radion här också... men, när det blir sport (förutom Erikas basket då..) så slår jag igen öronen. ;)

Anna Karlsson Widmark sa...

Superbowl är finalen i serien, har jag alldeles bestämt för mig. Den som vinner Superbowl blir alltså årets mästare. Som hockeyfinal fast med avlånga bollar och obegripliga regler. Kram!

Anonym sa...

Vad konstigt att det inte finns halm...Det går inte att föla på tidnigspapper? men det kanske inte heller finns för å riva själv lär ju ta en evighet =)

Balloon e min favorit =) Hoppas man får se dom stående oxå =)

Anonym sa...

Jag hörde om matchen på radion. Sen har jag ju en "idiot" till vän som alltid tittar på am. fotboll. suck. aja. Fina bilder på hundarna! Kul att de att de växer och mår bra! Det var kanske nära att du inte hann ut till stallet i tid. Jag uppehöll dig ju! Men jag är glad över att du hann! Ha det så bra! Kram

Anonym sa...

Åh vilka gosingar!! Vad skönt att cockrarna fått nya hem. Det kommer säkert dallisarna också få innan vi vet ordet av. Nog måste det finnas några vettiga amerikaner kvar som inte bara har dollartecken framför ögonen. Men jag förstår att det måste vara svårt när man inte har ett uppbyggt kontaktnät och rykte i ett helt nytt land. Jag har varit helt oengagerad i mitt bloggande! Hundarna och jobbet har tagit så mycket tid men nu försöker jag komma igång igen. Bra att du lagt till min nya blogg, jag har nog missat att meddela folk att jag bytt. *tss* vilken koll man har! Kram kram Lisa