onsdag 4 februari 2009

Va fan















Jag hade ju skrivit ett långt inlägg här, så skulle jag gå och ändra etiketten och hela inlägget raderades! Jaha, jag ska försöka skriva om det här lite entusiastiskt för det är inte så skoj direkt...

Glad blev jag varjefall när jag såg att 70 personer hade varit inne på gårdagens blogg! Synd bara att inte fler lämnar en liten kommentar efter dom varit här...
Jag har som sagt idag varit i Dallas... Mamma behövde verifierade kopior från amerikanska ambassaden. För en gångs skull hjälpte GPS'n mig rätt på en gång... hit:

Ett gammalt sjukhus som nu var omgjort till kontorslokaler. Lite vårkänsla fick man när man gick här även fast blommorna såg lite lessna utPå hemvägen åkte jag och köpte hundmat. Yen och dallisvalparna fick då varsinn ny kudde att sova på. Yen verkar varjefall gilla sin...Jag åkte också förbi något som heter Terrell Chamber Of Commerce... och vad ska man likna det till i Sverige? Enkelt förklarat så är det en samlingspunkt för företagare. Man går med i en form av nätverk så att säga. Så får man sin egen lilla "invigning" med bandklippning och bild tas då som ska vara med i tidningen Terrell Tribune (USA's mest hatade tidning efter att dom överhuvud taget inte ens nämnde att vi hade fått ny president...). Min bandklippning kommer att ske den 18 februari. Någon av hundarna kommer då få vara med, vem har jag inte bestämt ännu... Samtidigt anmälde jag mig till detta evenemang:

Det är en jättefest här i stan och samtidigt så anordnar dom en företagarmässa där man får visa upp sig mm. Det är den 18 april, strax innan jag åker till Sverige. Får försöka organisera det där på något vänster men det löser sig nog. Jag räknar med att Royal går över tiden ;) Företaget är ju också viktigt att få ut till allmänheten för det är ändå det jag ska göra pengar på sedan!

Nu under kvällen har jag bara lagat lite mat och fixat hundarna... dom sover så gott...

Det här vart väldigt kortfattad version av vad jag skrev... i natt ska jag upp och bråka med Kristinehamns tröga distriktsveterinärer!

Godnatt

6 kommentarer:

Anonym sa...

All lycka till när du ska prata med dem ;)

Härliga biler..ser ut som vår !
vi fick mera snö i natt så nu är det bara att ge sig ut o pulsa runt.. kram !

Anonym sa...

Vad härligt det ser ur med blommor och gräs. Här snöar det, snön gick över skoskaften när vi gick ut på promenaden i morse...

Pia sa...

Den gräsmattan liknar vår efter lååång torka;) Här är det snö 1 cm ungefär så det blir till att pulsa idag ;)

Anonym sa...

70 personer, hmm... Jag fick lite dåligt samvete där, eftersom jag inte alltid kommenterar (men det borde du få också - hihi).
Tror att det svenska ordet för "Chamber of..." kan vara "Handelskammaren" kanske?

Anonym sa...

är väl jättebra att ni får visa upp er!!

Anonym sa...

70 personer, jag fick med dåligt samveta är ofta inne och läser men är dålig att skriva. Skall skärpa mig.