fredag 13 februari 2009

Gårdagen

Igår vart en intressant dag... väldigt tråkig dag för hundarna som fick vara ensamma så mycket. Det var inte meningen att det skulle ta så lång tid men så blev det...

Jag åkte hemifrån 10:30, förbi banken och begav mig norrut mot Collinsville. Hade räknat ut att från dörr till dörr skulle det ta ca 2 timmar vilket skulle visa sig vara rätt OM inte gps'n tyckte en annan sak än jag. Jag körde in på en grusväg och plötsligt tog det TVÄRSTOPP. Men man kunde varjefall vända där... tog upp mobilen, in med GPS'n och där kan jag nämligen se vägarna uppifrån och med hjälp av det kom jag tillslut rätt dit jag skulle, till Tailwind Farm. Där träffade jag Molly och Joe Gengenbach. Gud så mysiga människor. Så jordnära och härliga! Det är dom som importerar sperma av Briar och Okeanos bland annat... Jag hade med mig kameran och tog med den och skulle ta mitt första kort när jag inser... minneskortet är kvar i datorn!!! Men, återigen räddad av mobilen... därför blev korten inte kanske högsta kvalitet men det vart bilder varjefall... Vi tog en liten rundtur och tittade på hästarna och hundarna dom hade

Lite unghästar...



En annan fin häst... kommer inte ihåg härstamning eller något sådant. Dom hade så mycket hästar så jag vete 17 allt... dom var väl runt ett 30 tal tror jag...

Och så hade dom Corgi hundar (det stavas så va?)



Som hade valpar... den här kullen var två veckor... det var fler än på bilden dock...


Och dom här tre var en vecka :) Så söta så söta...

När jag skulle hem räknade vi ut att jag skulle hamna mitt i rusningstrafik så Joe förklarade en annan väg för mig som kanske var lite längre men i och med trafiken borde jag vinna på det. Hurvida jag gjorde det eller inte vet jag ju inte för jag vet inte hur trafiken var men jag kan meddela att det kändes som evigheter innan jag kom hem. Inte gjorde det saken bättre att huvudet sprängde för jag inte hade ätit på hela dagen. Tog en QP på McDonalds på vägen hem men det hjälpte föga. Kvart i åtta på kvällen vart jag hemma!!! Hundarna höll på att explodera. Bilresan hade tagit tid men gått bra men så fort jag började röra på mig mådde jag skitdåligt. Rykte på ett rejält migränanfall! Hundarna fick sitt och blev utsläppta i sina omgångar. Jag fumlade runt i mörker för det gjorde för ont i huvudet för att ha det tänt och när hundarna kissat av och fått middag rullade jag i säng. Halv nio sov jag som en stock. I sådana lägen är man glad att man har väldigt lätt att sova. Crispy väckte mig halv tre för då behövde hon kissa så alla fick en kissetur då. Det var skönt tror jag dom tyckte. Halv sex i morse började Zigge hålla låda så då gick jag upp och släppte ut dom igen. Dom fick vara ute i två timmar till medans jag gick och la mig och sov till halv åtta. Så skönt det var!!!!! Då vaknade jag pigg och utvilad och inte ett spår av gårdagens migränanfall.

Här på morgonen har jag hämtat in posten och där i låg bland annat detta:

Sicken alla hjärtans dagpresent!!!! Med massa Daimgodis och en Dumlebild!!! Å SÅ GOTT! Det var ju evigheter sedan man åt Daimgodis!!! Idolbilden på Dumle sitter nu på kylskåpet så kan jag gå och prata med honom där varje dag :)

Dagens planer: VARA HEMMA!!! Alla hundar är just nu ute... ja nästan alla. Crispy och en del av cockrarna ligger vid mina fötter just nu för jag har ställt dörren öppen så dom kan gå in och ut som dom vill. Molly är med Yen i hagen och har dallisvalparna bredvid sig... om hon är glad för det kan ju diskuteras *fniss* men på det sättet får alla en ärlig chans att gå ut varjefall! Efter lunch ska jag gå ner och mocka i stallet tänkte jag... men det är väl typ alla planer.

13 kommentarer:

Anonym sa...

helt rätt unna dig en hemma dag !
corgie gillar jag ! så sällan man får chansen att se någon .
Dumle hälsar med massa nospussar !

Anonym sa...

usch va arg jag blir av att du lämnade hundarna och speciellt valpar sååå länge ensamma hemma!!
slutar läsa din blogg nu
fy va vidrigt gjort!! och det står jag för!!

Anonym sa...

Hörrö du Anonyma människa! Jag tror nog att Cilla tar väl hand om sina hundar. Mat och vatten har dom garanterat och valparna, dom diar ju fortfarande juh, så dom gick det nog ingen nöd på! Sluta läs du och sluta skriv sådana inlägg, dom är bara onödiga!
/Sofie

Pia sa...

Typiskt att vara anonym efter ett sånt inlägg... Kram på dig Cilla Jag vet att du har dina hundars bästa i första hand Kram

Cilla sa...

jag tar inte åt mig "anonyms" inlägg. Hundarna hade mat och vatten, både valpar och vuxna och som Sofie skrev, dallisarna diar fortfarande och lilla Yen hade rikligt med mat och vatten. Hon hade inte ätit upp ens när jag kom hem. Sedan är det så med trafiken här i Dallas. Den är betydligt värre än någon stad i Sverige dubbelt upp. En olycka på fel ställe och det står tvärstopp. Synd att Anonym hade en dålig dag och jag håller med om att det är till och med sämre att vara anonym i detta läget! Jag har dock mina misstankar om vem det kan vara...

Daniela sa...

Fråga till "Anonym"!
Om du står för det du säger, varför kan du då inte skriva ditt namn? Står du verkligen för det du säger då?
MVH
Daniela

Anonym sa...

SÅÅ fegt att inte våga skriva ut vem man är, om man nu påstås "stå för det man skriver".
Pay no attention, Cilla - världen är full av idioter som man inte behöver...

Anonym sa...

Når uhellet först var ute så hadde hundene dine de beste forutsetninger, hvem vet hva dagen bringer???? ingen faktisk. Nei ta ikke til deg dette Cilla!! det er bare for dumt! stå på Cilla, vi er mange som vet at du bare vil det beste for hundene. Uff hvor forbanna (på godt norsk) man kan bli. Fölger din blogg med stor glede, ser fram mot hvert innlegg du skriver. Ha nå en finfin helg, kos deg!
Marlen og prikkene

Anonym sa...

åh va sugen jag blev på godis!
men daim det fastnar ju så i tänderna..
ja, trafiken är nog inte att leka med där,skulle inte våga köra där..
ha en bra alla hjärtans.
/kram nettan

Anonym sa...

Det är väl lugnt Cilla, du kan väl kolla ip-nr och jämföra med tidigare inlägg om du vill ta reda på vem som är anonym.
Valparna går väl minst nöd på, dom diar ju, och tyckte säkert bara det var skönt utan matte som ska kramas och fota och hålla på.. ;)
Trafiken rår man inte över, och med tanke på hur bra dina hundar har det med dig hemma varje dag, stora ytor att springa lösa på.. dom kan inte få det bättre.

Fantastisk vilka bra mobiltelefonkameror man kan få idag. Bilderna är ju lika bra som tagna med en "vanlig" kamera...

Anonym sa...

Till anonym varför skriver du inte ditt namn om du står för det du skrev.
Ha en trevlig alla hjärtans dag hoppas du slipper migrän.
Kram

Anonym sa...

Jösses va är det för pucko! Förmodligen någon avundsjuk person.. Hoppas ni får en toppendag iallafall! Och en annan sak, vad fick dej att flytta? Den biten har jag missat.. :)

Anonym sa...

Har inte kommenterat på ett tag men jag har läst varende inlägg! nu känner jag att jag vill kommentera igen...
Det här är risken med att vara öppen på "öppen" blog... Har själv råkat ut för "sånt folk" och därför är min blog numera låst, då vet jag vilka som läser den och det känns skönt! tråkigt att inte kunna vara öppen men det känns bäst för mig att ha den låst iaf!

Ha det bra!