onsdag 18 februari 2009

Så himla skoj

Hi hi, den här dagen har hittills varit så himla rolig. Egentligen har väl inget speciellt hänt men jag har gått runt och varit extra glad idag. Jag fick en sporre av att lyckas med den där lilla filmsnutten igår. Det var väl inget speciellt men skitskoj. Just nu håller jag på att ladda upp ett litet annat test och så när det är gjort så ska jag försöka mig på att göra en film - d.v.s. klippa ihop en film. Vi får se hur det går...

Nåväl, i morse kom Mari och städade. Crispy vart tydligen överlycklig över detta... fråga mig inte varför ;)

Klockan kvart över tio åkte jag sedan iväg på den här ribbon cuttingen. Å det kom väl en 15 pers ungefär. Det var faktiskt riktigt roligt. Dom som var där var faktiskt riktigt intresserade av vad jag höll på med. Dom ställde frågor och jag hade med lite broderade saker. Meningen var ju att Daim skulle få följa med men dels så fick jag inte in buren i bilen, dels så har vi varmt här och skulle någon vara allergisk eller rädd för honom så skulle han få sitta i bilen och jag visste inte hur lång tid det skulle ta så jag beslöt att han fick vara hemma istället... Däremot när jag stod på parkeringen så satt den här på gräsmattan bredvid bilen... den var söt tyckte jagDet är så sällan man lyckas få ekorrar på bild :) Så den fick vara med i dagens blogg helt enkelt!

Jo, åter till Ribboncuttingen, jag tror att den kan ge en del jobb varjefall. Jag blev inslängd i något som heter Presidents Club... fråga mig inte vad det innebär egentligen för jag fick det vagt förklarat för mig men jag får väl grepp om det. Och i samband med medlemsskapet så fick jag en sån här fin plakett som jag ska hänga upp i min brodyrstudio sedan

Tjusig va?

Som jag sa så har vi verkligen KANONVÄDER idag... fast det kanske inte ni vill höra om??? Nähä... då säger jag inte mer än att den här bilden visar vad det är i skuggan...

I övrigt så regnar det, åskar, blixtrar och är allmänt skitväder så jag har släppt ut alla hundarna som ni säkert förstår *flin*. Så när dom ändå var ute i det hemska vädret så tog jag en bild på Texas åt mammaJag håller som sagt på att göra en liten videoblogg för att testa och se om det funkar... det tar ju en stund att ladda upp filmer på nätet, säkert bara för att jag inte har fattat hur man gör men jag lär mig väl. Så när jag har fått upp något mer så meddelar jag er. Om någon är inne på Youtube så har jag användarnamnet daimilus så klart... fast filmen jag gjorde igår ligger på ett annat konto för jag kom inte in på rätt konto först...

Hoppas att jag har kunnat sprida lite glädje, jag är varjefall jätteglad idag...

Kram

6 kommentarer:

Anonym sa...

Kul med plaketten på väggen - den ser väldigt proffsig ut!
Och ekorrarna hos dig ser inte riktigt ut som hemma hos mig - visst är det en annan sort?
*gud-vad-jag-är-nyfiken-på-allt* :)

Anonym sa...

håller med, lilla ekorren ser annorlunda ut mot vad man är van vid? videobloggen gick ju inte att kommentera? :( kul idé iaf, jag hade aldrig vågat! hihi, blir apatisk när en kamera riktas mot mig. nej, hellre bakom!

Pia sa...

24 grader i skuggan + !!!!!!!!!!!
No comments
nu blev jag avis...........

Anonym sa...

Så herlig med en glad blogg, man blir i riktig godt humör av det!!!! vådå tempratur??? -7 her nå å snö i luften, nyt ditt sommervär du, langt om lenge kommer det hit!!!
Kos deg
Marlen

Anonym sa...

Precis samma visade vår termometer i morse - fast neråt...

Daniela sa...

Superhärligt! Vad glad jag blir när jag läser bloggen! Fast om jag ska vara ärlig så längtar jag tillbaka lite.. Kram