onsdag 11 februari 2009

Träd och hästar

Nu har vi då vaknat upp efter en natt med hagel, storm, åska och blixtar. Visst fick vi vår beskärda del men det verkar som om Garland som ligger ca 1 timme härifrån fick det värsta. Där verkar det varit en mindre tornado som faktiskt gick ner. Lite hus skadade men endast materiella skador. Vi vaknar dock upp till en dag med solsken, just nu är det väl en 15 grader men ska bli några grader varmare men det spelar ingen roll för det blåser ganska kraftigt fortfarande. Jag tog med mig kameran idag när jag skulle släppa ut hästarna för jag tänkte det kunde bli lite bra bilder men när jag väl stod där insåg jag att solen inte riktigt var på rätt ställe... men men... först lite trädbilder. Vet inte varför jag är så fascinerad av träd just nu, kanske för att dom lyckas stå kvar i blåsten...

Det här trädet står på vår framsida av huset. Kan vara att det har varit med för inte så länge sedan. Men det är stort och spretigt och ganska häftigt där det står. Ska bli kul att se hur det är när det är grönt :)

Det här är samma träd ur en annan vinkel... jag undrar hur länge det stått där...Det här trädet var med i bloggen för ett par dagar sedan. Här står jag på en annan plats och fotar det än vad jag gjorde då men ändå är det ganska lika färger... Det här är dess grannträd... också ganska stort och ståtligt. Dom måste ha stått här ett bra tag tror jag...

Hästarna då... jo efter att ha varit inne i nästan 30 timmar var dom jätteglada över att få komma ut idag kan jag hälsa...

Det vart en del brall till en början...

Skönt att få röra på benen

Här ser ni hur stor Dallas har blivit i förhållande till dom andra hästarna... med tanke på att hon bara är ett år så kommer hon bli JÄTTESTOR


Sedan lugnade dom ner sig och njöt av att vara ute igen...Det dröjer inte så länge så har den här damen nog ett föl vid sidan :) Beräknad fölning i början av mars :)

Idag är det onsdag - bokskrivardag. Så det lär nog inte hända så jättemycket mer än att jag sitter framför datorn hela dagen...

Ha det gott!

7 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

åh så vacker häst..den sista bilden..Härliga bilder allihop o glöm inte visa när träden blir gröna sen :)

Anonym sa...

Vad fina kort skönt att ni mår bra efter stormen.

Pia sa...

det stod på aftonbladet att minst 15 hade dött i den tornadon Vilken tur den inte kom över er Fina pållar

Anna Karlsson Widmark sa...

Ooh, tänk att få gå hos dig en hel dag och bara titta på de vackra hästarna, träden, gosa med hundarna... Jag måste börja spara! =)

Daniela sa...

Vad skönt att ni har klarat er bra! Vad kul att se hästarna lite! De ser verkligen ut att må bra! Fina bilder på träden! Jag har också bilder på det trädet framför huset. Det står där så ståtligt! kram

Anonym sa...

Fy för tornado - tur att den inte kom till er.
Fina hästbilder, vad dom ser ut att ha det härligt.